Киноа бяла, био

6.50 лв.

  Киноата е зърнена култура от Андите, известна като „храна на инките”. Развива се на надморска височина 4000м. Богата на протеини и основни аминокиселини, засилва имунната система на организма. С изключителен вкус. Сервира се със зеленчуци, след като се свари на тих огън за 10-15 мин. Представлява също чудесна закуска с мюсли, ядки, мед или добавена към кисело мляко. Великолепна гарнитура към богата гама блюда. Подходяща за култивиране на био-кълнове.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email

Описание

Киноата е една от най-популярните храни в света на здравето. Тя е без глутен, с високо съдържание на протеин и една от малкото растителни храни, които съдържат всичките девет незаменими аминокиселини. Киноата има също така високо съдържание на фибри, магнезий, В-витамини, желязо, калий, калций, фосфор, витамин Е и различни полезни антиоксиданти. Киноата технически не е зърнена култура, а псевдо-зърнена култура. С други думи, това е “семе”, която се приготвя и консумира подобно на зърно. Киноата е важна култура за империята на инките в миналото. Те я наричат “майката на всички зърна” и смятат, че e свещена. Тя е консумирана в продължение на хиляди години в Южна Америка, въпреки стана модерно и достигна “статут на супер храна” преди няколко години. Тя съдържа голямо количество флавоноиди, включително кверцетин и кемпферол. Това са мощни растителни антиоксиданти с многобройни ползи за здравето. Друго важно предимство на киноата е, че е с високо съдържание на фибри. В 4 разновидности на киноа съдържанието на фибри е в диапазон между 10 и 16 грама на всеки 100 грама. За съжаление, по-голямата част са неразтворими фибри, които не изглежда да имат същите ползи за здравето като разтворими фибри. Киноата не съдържа глутен е и като се консумира увеличава количеството антиоксиданти и хранителни вещества в безглутеновата диета. Протеините са съставени от аминокиселини. Някои от тях се наричат “незаменими”, защото ние не можем да ги произведем и трябва да ги получим от храната. Ако една храна съдържа всички незаменими аминокиселини, тя се разглежда като “пълно”протеинова. Проблемът в много растителни храни е, че съдържат недостатъчно количество незаменими аминокиселини, като лизин. Киноата е изключение от това, тъй като  съдържа всички незаменими аминокиселини. Поради тази причина, тя е отличен източник на протеини. Тя има едновременно повече и по-добри протеини от повечето зърнени храни. Киноата е отличен източник на протеин на растителна основа за вегетарианците. Има нисък гликемичен индекс, което е добре за контрол на кръвната захар /гликемичен индекс е мярка за това колко бързо храните повишават нивото на кръвната захар/. Известно е, че консумирането на храни, които са високо  гликемичен индекс могат да стимулират глада и да допринесат за напълняване. Киноата има гликемичен индекс от 53, което се счита за нисък. Въпреки това, важно е да се има предвид, че киноата е с доста високо съдържание на въглехидрати, така че това не е добър избор за основна храна при диета с ниско съдържание на въглехидрати. Има много хранителни вещества, които липсват в съвременната диета. Това е особено вярно за някои минерали, особено магнезий, калий, цинк и (за жените) желязо. Киноата също е доста висока в оксалати, които намаляват усвояването на калция и може да предизвика проблеми за някои индивиди с повтарящи камъни в бъбреците. Киноа също се случва да бъде много високо съдържание на антиоксиданти /вещества, които неутрализират свободните радикали и се смята, че помага в борбата с остаряването и много заболявания/. Може да ви помогне да отслабнете.  За да отслабнете, трябва да се поемат по-малко калории, отколкото тялото може да изгори. Известно е, че някои свойства на храни могат да улеснят този процес, или чрез повишаване на метаболизма (увеличаване на калории) или намаляване на апетита (понижаване на калории). Интересното е, че киноата има няколко такива свойства . То е с високо съдържание на протеин, който може да доведе едновременно до увеличение на метаболизма и чувствително намаляване на апетита. Високото количество фибри също трябва да помогне за увеличаване на чувството за ситост, което ви се яде по-малко и се поемат по-малко калории като цяло. Фактът, че киноата има нисък гликемичен индекс е друга важна характеристика, но избора на такива храни е свързано с намален прием на калории. Въпреки, че в момента няма изследване, което разглежда ефектите от киноата върху телесното тегло, изглежда логично, че тя може да бъде полезна част от една здравословна диета за отслабване.

Марка: Био класа